Mentorforløb, som er skræddersyet og tilpasset  den enkelte borger

Mentorforløb kan etableres med baggrund i mange forskellige problematikker, men som oftest har ordningerne det til fælles, at en borger skal støttes i udvikle færdigheder og kompetencer til at blive (mere) selvhjulpen og til at blive en aktiv del af samfundet.
Forløbet bevilges som regel med afsæt i §167 LAB eller §23d Integration

Socialpædagogisk støtteindsats med udgangspunkt i den enkelte borges behov

Socialpædagogiske støtteindsatser tager udgangspunkt i de behov en borger med særlige fysiske eller psykiske udfordringer har. Ofte støtter jeg i at sikre at borger ikke bliver dårligere og at gøre borger så selvhjulpen som muligt inden for rammerne.
Forløbet bevilges som regel med afsæt i §85 SEL

Støtte- og kontaktperson og familiebehandling, til børn, unge eller familier

En indsats som støtte- og kontaktperson indebærer som regel et grundigt relationsarbejde og at arbejdet drejer sig om at støtte og rådgive. Der kan arbejdes enten med en enkelt person og/ eller en familie. Der er ofte tale om en helhedsorienteret indsats, hvor samarbejdet med skolen også indgår, men det kan også være en støtte til en familie/ en forælder, som fx er i gang med at få anbragt eller har fået anbragt et barn.
Indsatsen bevilges som regel med afsæt i §52 eller §54 (nu §75 efter Barnets lov)

Tolkning

Mentorine tolker gerne arabisk mundtligt indenfor de gængse hverdagsemner ved enten fremmøde eller på video eller hjælper med oversættelse af korte beskeder eller breve til borgere